رواية غلطة ولكن الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبه ممدوح


 

رواية غلطة ولكن الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبه ممدوح 

#غلطة_ولگن

#بارت_13

انا بقالى شهررر مفحوت علشان احاول ادخل باب بيتك وانا على الاقل معايا حق الشبكة وكنت بحاول والله وهاجى..بس ..بس 

_بس اىىى

_دلوقتى كل حاجة باظت..

_نعم!

باظظت 

_انتِ لازم تنزلى العيل دا..

بصتلى وهى بتمسح دموعها وقالت

_انتَ بتقول اى يعنىىىى انا جايلك علشان تقولى كداااااا؟

انا مستحيل اعمل ال بتقول علية دااااا وانا بقولك اهووو اقسم بالله لو مجيت واتقدمتتتت واتصرفت ف المصيبة دي لكونن مفرجة عليك امة لا إله إلا الله 

بصتلها وقولت 

_ساعتها هنكر والبسى انتِ بقا العيل وورينى اهلك هيعملو اي

سندت على الحيطة وقالت 

_ينهاااار اسووووددد...اهلىىىىى...انا لو ابويا عرف حاجة زي كدا مش بعيددد يمــ.وتنىىىىى..

وقعت ف الأرض ف لحقتها وقومتها وقولت 

_اهدى..مفيش حاجة من دى هتحصل اهدى..

حضنتها بس هى زقتنى وبعدت عنى وقالت 

_ابعد عنى متقربششششش...والله خطوة كمانن وهولع فيك وف نفسى ..

كنت باصصلها ومش عارف اعمل اى..فقولت

_لو مشيتى على ال انا هقولة مفيش حاجة هتحصل متخافيش.

_يعنى انتَ مش هتيجي تتقدم؟

_ا....

_مش هتيجى!

كنت حاسة..عارف!

كان بيجى ف بالى انك ممكن متجيش ومتطلعش راجـ.ـل ومش قد كلمتك..بس كنت بكدب نفسى..وكنت هبلةةة ومقتنعة انك بتحبنى بس للأسف طلعت كـ.داب وخسـ،ـيس..بس تعرف انا ال غلطانة والله مهما انتَ تكون عملتتتتتت ومهما تكون غلطان مش هيكون قد الغلط ال انا غلطةة واولهم انى أمنت لحد شبهك..

قربت منى وقالت 

_مش راجـ.ـل..انا همشى وهتختفى خالص من حياتك ومش عاوزة اشوف وشكك تانى ف حيااااتى فاهممم!

أبعد عنى ولو شوفتك ف حتة صدقنى مش هيحصل كويس 

كانت هتمشى مسكتها من ايديها وقولت 

_انتِ رايحة فينن..احنا لازم نلاقى حل 

شدت ايديها جامد وقالت 

_حاجة متخصكش وكأنى مجتش..امسح الدقايق ال وقفتهم معاك دلوقتى واعتبرنى مقولتش حاجة..زى ما انااا همسحك من حياااتى كُلهاااا






شاورت على باب الشقة وقال

_ اول مااا هطلع من الباب داااا

لفت حواليا وقالت 

_المكاننن دااا اكترررر مكاننن بكرهة ف حياتى..

زعقت جامد وقالت 

_وكرهتكك قد ما بكرهه.كانت هتمشى روحت اتكلمت وقولت 

_عارف انك شيفانى حد مش كويس..وشيفانى مش الواحد ال تأمنى على نفسك وانتِ معاة..عارف انى غلطت ولاء مش غلطتك انتِ دا غلطى انا..

انتِ حد كويس وجميل واى حد ف الدنيا يتمناكى..زي ما انا اتمنيتك بس انا اسلوبى وطريقتى كانو غلط..غلط بالمعنى الحرفى..بدأت الف حواليكى الاول وبعدين اخليكى تحبينى 

سكت شوية وبعدين قولت 

_وبعدين اهو..حامل

دخلت الأوضة جبت الفلوس ال حوشتهم وطلعت وقولت 

_اهم الفلوس ال شغال علشان احوشهم..

بصتلى وقالت 

_بردو عُمرك ما هتفهم ي يونس..مش كل حاجةةةة الفلوس..مش كل ما حد يفشل ف حاجة يعلق خيبتة على شماعة الفلوس..الفلوس اة بتشترى حاجة بس عُمرهاااا ما هتشترى نفوس نضيفة وناس..الناس هي ال بتعمل الفلوس مش الفلوس ال بتعمل الناس

سكتت شوية وقالت

_عُمر الفلوس ما هتشترى الحُب ي يونس..دايما بتدرك وتفهم الحاجة بس بعد فوات الأوان..

كنت واقف بسمعها وهي بصالى فِ عينى وقولت 

_صدقينى انا بحبكككك 

_الحُب ب الأفعال يدكتور مش ب الكلام، لو بتحبنى بجد اثبت 

هتقدر تثبت!

_انا بوعدك انى هتقدم بس نخلص من ال ف بطنك دا الأول 

ضحكت ببرود وقالت 

_والله لا يشيخ!

اهو طول ما انتَ عاوز تخلص منة اعرف انك جبان وخايف وعاوز تتخلص من الحقيقة الوحيدة ف علاقتنا ال تق..رف دى، بس بردو خايف من الفضيحة مش خااايف عليا ولا على ال ف بطنى..هرجع واقولك دى غلطتنى انااا غلطتنى انى امنتلك..انا مش هنزلة ومش همـ.ـوت روح ملهاااش ذنب..

شاورت على بطنها وقالت 

_الذنب الوحيد لى هو ذنبى انااا انى معرفتش اختاار لى أب..

قالت بصوت هادئ

_أب يكون راجـ.ـل

زعقت وقولت 

_افهمىىى بقاا افهمى..علىى ما اتقدم أصلا واهلك يوافقو ونرتب التجهيزات تكوننن بطنك بانتتتتت..وبعدين حتى لو اتجوزنا هتقولى العيللل داااا قعد ف بطنك قدددد اىىى اعقلى الكلامم 

_حتى لو!

لا والله دا انتَ ناوى جدا، انا كلامى خلص لحد هنا وميخصكش انا هعمل اى ولا ال ف بطنى يخصك ومتخافش لما يكبر هقولة ملكش أب..تمام! 

_انتِ بتقولى اى

_ال سمعتة وخلص الكلام بقا 

قربت منها وقولت 

_بس انا مش هسيبك 

_لا هتسبنى..لانك اصلا متقدرش تعمل حاجة..

_لا ودينى لهعمل ي ليلى

_انا خلاص مش عوزاكك ولا طيقاك حتى.

_وحبى ليكى؟

_حب اى يبوووو حُب انتَ بتسمى دا حب؟

_اومال يتسمى اى 

_ف قاموسك جايز تكون مسمية كدا ولو معتبرة حُب ف انا مش عاوزاة خليهولك..

_بس المحبة هى البذرة الوحيدة ال تخلى الارض تطرح

قربت منى وخبطتنى ف كتفى جامد وقالت 

_بس انتَ أرضك بورر..

#يتبع...

دمتم فِ سلام♥"

#ابنة_ممدوح

                   الفصل الرابع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×